TYRKYS, škola kultury podnikání v cestovním ruchu, s.r.oNa Moráni 5, 120 00 Praha 2, telefon +420 224 917 908, e-mail : tyrkys@accommodation.cz |
||||
HOMEKurz Průvodce cestovního ruchuKurz Průvodce pro region PrahaSpojený kurz Průvodce + PrahaZkouška Průvodce cestovního ruchuZkouška Průvodce pro region PrahaDelegát cestovní kancelářePracovník cestovní kancelářeSeminář první pomociJak se chovat při dopravní nehodě
|
Nejzajímavější trendy týkající se cestování podle výzkumu společnosti Future Brand.Zdroj: IN magazín HN, 1. Letí luxus* Trh luxusního cestování meziročně roste o 10 až 20 %, což je dvakrát až třikrát rychleji než míra růstu turistického průmyslu jako celku. Nejvíc z toho těží Středozemí, Střední východ a Dálný východ. Mnoho letišť a aerolinií proto v současné době zřizuje exkluzivní terminály vyhrazené pouze pro vyšší třídu cestujících (Emiri Terminal na letišti New Doha v Kataru či terminál společnosti Lufthansa ve Frankfurtu nad Mohanem), jakož i nová, zdokonalená oddělení luxusní třídy v letadlech s cílem uspokojit potřeby tohoto lukrativního trhu (např. Emirates Airlines). 2. Roste cestování "jinak"* Ženy začínají čím dál častěji cestovat bez mužů a na oblíbenosti nabývají i ryze dámské dovolené. Počet cestovních společností určených výhradně pro ženy za posledních šest let raketově stoupl o 230 % a rozrostl se i počet turistických míst vyhrazených pro ženy. Více než polovina všech "adventure" cestujících jsou ženy v průměrném věku 45,8 let. * Více cestovat začínají i movití američtí, kanadští a japonští penzisté a zdá se, že tento trend bude i nadále sílit. * Výsledkem náročného životního stylu a vývoje, jak je patrné z prodeje zájezdů sjednaných po internetu, jsou zákazníci podnikající každoročně stále více kratších výletů a cest, které si často rezervují jen s velmi krátkým předstihem. V souvislosti s uspokojováním potřeb tohoto rostoucího segmentu turistů "na poslední chvíli a na několik dnů" se na internetu objevila spousta specializovaných webových stránek. * Věřící a nábožensky založení lidé absolvují návštěvy sakrálních míst a poutě už po několik let, ale v poslední době nabývá tento typ cestování na oblibě. Vatikán začal jako první na světě provozovat aerolinie určené pro katolické poutníky. Kromě toho jsou organizovány specializované zájezdy pro ortodoxní věřící různého vyznání. * Zároveň stoupá počet osob zajímajících se o různá turistická lákadla, tj. místa, kde žijí živočišné druhy nucené čelit určitému ekologickému riziku. Mnoho turistů dává přednost právě tomuto způsobu cestování (od výprav za polárními medvědy po expedice do deštných pralesů a dovolené na ledovcích), neboť si chtějí vychutnat kouzlo a krásy života dříve, než budou ztraceny. 3. Mění se populární destinace* S ohledem na růst v turistickém průmyslu došlo k výraznému celosvětovému obratu. Zájem o tradiční stálice turistické sféry začínají zastiňovat nové hvězdy. Z hlediska celkové poptávky v oblasti cestovního ruchu a turistického průmyslu zaznamenává největší růst Afrika (5,9 %), Tichomoří (5,7 %) a Střední východ (5,2 %), zatímco na tradičních trzích, zejména na americkém a evropském kontinentu, klesá pod světový průměr a dosahuje nárůstu 2,1 % (Ameriky) a 2,3 % (Evropa). * V touze po autentických zážitcích hledají někteří turisté destinace, jako je například Soweto v Jižní Africe, Bombaj v Indii či brazilské Rio de Janeiro, tedy komunity postižené chudobou nebo ekologicky zanedbané oblasti. Tzv. "poorists" sbírají zážitky, které nejenom vyvolávají jejich empatii k osobám, k nimž byl osud méně přívětivý, ale
|
|||
|
||||