TYRKYS, škola kultury podnikání v cestovním ruchu, s.r.o

Na Moráni 5, 120 00 Praha 2, telefon +420 224 917 908, e-mail : tyrkys@accommodation.cz

prahasynagogavaldstejnzdarlazneguide

HOME

průvodceKurz Průvodce cestovního ruchu

průvodce pro region prahaKurz Průvodce pro region Praha

rekvalifikaceSpojený kurz Průvodce + Praha

zkouška průvodce cestovního ruchuZkouška Průvodce cestovního ruchu

zkouška průvodce PrahouZkouška Průvodce pro region Praha

delegatDelegát cestovní kanceláře

pracovník cestovní kancelářePracovník cestovní kanceláře

první pomocSeminář první pomoci

dopravní nehodyJak se chovat při dopravní nehodě

tyrkysNadstandardní služby při kurzech

průvodceSlužby pro firmy a školy

průvodce po prazeSlužby pro průvodce

cestovní kancelářSlužby pro cestovní kanceláře

 

tyrkys O nás

tyrkysKontakty

 

školaLinky

profesionální průvodceObjednejte si průvodce
tourist guideOdznak průvodce TOURIST GUIDE

hotely v PrazeUbytování v Praze

doprava osobními automobilyOsobní automobily - Mercedes
doprava osobními automobilyDopravní služby pro firmy

Rokytnice nad JizerouRokytnice nad Jizerou - ubytování

TYRKYS, úspěchyTYRKYS přidružený člen Světové
. . . . asociace průvodců


TYRKYS, úspěchyNejčastěji kladené otázky

učebna pronájemPronajmeme učebnu

 

 

Nejzajímavější trendy týkající se cestování podle výzkumu společnosti Future Brand.

Zdroj: IN magazín HN,
otištěno se souhlasem autora, autor Tomáš Wehle
leden 2009

1. Letí luxus

* Trh luxusního cestování meziročně roste o 10 až 20 %, což je dvakrát až třikrát rychleji než míra růstu turistického průmyslu jako celku. Nejvíc z toho těží Středozemí, Střední východ a Dálný východ. Mnoho letišť a aerolinií proto v současné době zřizuje exkluzivní terminály vyhrazené pouze pro vyšší třídu cestujících (Emiri Terminal na letišti New Doha v Kataru či terminál společnosti Lufthansa ve Frankfurtu nad Mohanem), jakož i nová, zdokonalená oddělení luxusní třídy v letadlech s cílem uspokojit potřeby tohoto lukrativního trhu (např. Emirates Airlines).

* Letiště, jako brány do zemí, jež reprezentují, nabývají na velikosti i kapacitě a začínají se stávat více než jen pouhými tranzitními centry. Díky novým, rozšířeným zařízením, která vycházejí z dílen předních architektů, se letiště stávají monumenty a sama o sobě se mohou stát cílem cesty.

* Stále větší úlohu hrají technologie, od RFID (identifikace na rádiové frekvenci), tzv. smart ID karty a možnost samoodbavení (tzv. self-check-in), jejichž cílem je snížit počet pracovních hodin nutných pro obsluhu cestujících, po stále se rozšiřující paletu technologicky zdokonalených bezpečnostních a sledovacích zařízení.

* Zároveň dochází i k přesouvání odbavovacího procesu mimo prostory letiště. Letecké společnosti jako například Air Canada využívají technologii čárových kódů, která cestujícím umožňuje nastoupit do letadla výhradně prostřednictvím jejich mobilních telefonů (bez tištěných elektronických letenek), na něž je jim v den odletu zaslána textová zpráva.

2. Roste cestování "jinak"

* Ženy začínají čím dál častěji cestovat bez mužů a na oblíbenosti nabývají i ryze dámské dovolené. Počet cestovních společností určených výhradně pro ženy za posledních šest let raketově stoupl o 230 % a rozrostl se i počet turistických míst vyhrazených pro ženy. Více než polovina všech "adventure" cestujících jsou ženy v průměrném věku 45,8 let.

* Více cestovat začínají i movití američtí, kanadští a japonští penzisté a zdá se, že tento trend bude i nadále sílit.

* Výsledkem náročného životního stylu a vývoje, jak je patrné z prodeje zájezdů sjednaných po internetu, jsou zákazníci podnikající každoročně stále více kratších výletů a cest, které si často rezervují jen s velmi krátkým předstihem. V souvislosti s uspokojováním potřeb tohoto rostoucího segmentu turistů "na poslední chvíli a na několik dnů" se na internetu objevila spousta specializovaných webových stránek.

* Věřící a nábožensky založení lidé absolvují návštěvy sakrálních míst a poutě už po několik let, ale v poslední době nabývá tento typ cestování na oblibě. Vatikán začal jako první na světě provozovat aerolinie určené pro katolické poutníky. Kromě toho jsou organizovány specializované zájezdy pro ortodoxní věřící různého vyznání.

* Zároveň stoupá počet osob zajímajících se o různá turistická lákadla, tj. místa, kde žijí živočišné druhy nucené čelit určitému ekologickému riziku. Mnoho turistů dává přednost právě tomuto způsobu cestování (od výprav za polárními medvědy po expedice do deštných pralesů a dovolené na ledovcích), neboť si chtějí vychutnat kouzlo a krásy života dříve, než budou ztraceny.

3. Mění se populární destinace

* S ohledem na růst v turistickém průmyslu došlo k výraznému celosvětovému obratu. Zájem o tradiční stálice turistické sféry začínají zastiňovat nové hvězdy. Z hlediska celkové poptávky v oblasti cestovního ruchu a turistického průmyslu zaznamenává největší růst Afrika (5,9 %), Tichomoří (5,7 %) a Střední východ (5,2 %), zatímco na tradičních trzích, zejména na americkém a evropském kontinentu, klesá pod světový průměr a dosahuje nárůstu 2,1 % (Ameriky) a 2,3 % (Evropa).

* V touze po autentických zážitcích hledají někteří turisté destinace, jako je například Soweto v Jižní Africe, Bombaj v Indii či brazilské Rio de Janeiro, tedy komunity postižené chudobou nebo ekologicky zanedbané oblasti. Tzv. "poorists" sbírají zážitky, které nejenom vyvolávají jejich empatii k osobám, k nimž byl osud méně přívětivý, ale
poskytují jim i možnost setkat se s realitou, kterou při luxusních výletech do exotických míst zažít nelze.

 


Osobní návštěva je možná pondělí až pátek od 9,00 do 17,00 hodin

TYRKYS, škola cestovního ruchu, Na Moráni 5, 120 00 Praha 2, tel: 224 916 485 fax: 224 922 452, email: tyrkys@accommodation.cz

 

Publikování nebo šíření obsahu serveru tyrkys.cz je bez písemného souhlasu redakce nebo autora příslušného článku zakázáno. Za obsah článku ručí autor.