|  | REKLAMAČNÍ  ŘÁD TYRKYS,  škola kultury podnikání v cestovním ruchu, sro( dále jen TYRKYS)
 
        Předmět
            
              Tento reklamační řád  upravuje způsob uplatňování nároků zákazníka vyplývajících z odpovědnosti  TYRKYS, školy cestovního ruchu, sro  za  vady poskytnuté služby (reklamace) a jejich vyřizování.Tento reklamační řád se vztahuje na služby  poskytované vzdělávacím zařízením 
Uplatňování reklamací
            
              Práva z odpovědnosti za  vady služeb poskytovaných TYRKYS zákazník uplatňuje v provozovně TYRKYS,  která je současně i sídlem, případně v místě poskytované služby u odborného  lektora  nebo jiného TYRKYSem pověřeného  zástupce. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci včas  bez zbytečného odkladu. Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění  vady  okamžitě, zatímco s odstupem času  se ztěžuje průkaznost i  objektivnost  posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace. Uplatnění reklamace v místě poskytované služby může zákazník  provést buď ústně do protokolu nebo písemně a je povinen prokázat součinnost  při jejím uplatnění a vyřízení.Zákazník je při  uplatňování reklamace povinen uvést důvod reklamace a podle možnosti i předmět  reklamace průkazně skutkově podložit.Vyřizování reklamací
            
              Uplatní-li zákazník  právo z odpovědnosti za vady služeb, které   mu jsou poskytovány nebo které mu již byly poskytnuty, je odborný  lektor, vedoucí provozovny TYRKYS poskytující předmětné služby  nebo jiný TYTKYSem pověřený zástupce povinen  po potřebném  prozkoumání skutkových a  právních okolností rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří  dnů. Do této doby se  nezapočítává doba  potřebná k odbornému posouzení vady. Vyřízení   reklamace musí být provedeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění  reklamace zákazníkem, pokud se zákazníkem  není dohodnuta lhůta delší.V případě ústního reklamačního podání  v místě poskytované služby, není-li reklamaci v plném  rozsahu vyhověno ihned, je povinen odborný  lektor, nebo jiný TYRKYSem pověřený zástupce sepsat se  zákazníkem reklamační protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace. V  protokolu uvede, kdy zákazník reklamaci uplatnil, osobní údaje zákazníka, co je  obsahem reklamace ( předmět reklamace) , jaký způsob vyřízení reklamace  zákazník požaduje a dále datum a způsob vyřízení reklamace. Jestliže zákazník předá odbornému  lektorovi nebo vedoucímu provozovny nebo jinému  pověřenému zástupci TYRKYS písemnosti, popř. jiné podklady  týkající se reklamace, popř. reklamované zboží,  musí být tato skutečnost v protokolu výslovně uvedena. Protokol,  resp. potvrzení o přijetí reklamace podepíše sepisující odborný lektor nebo  vedoucí provozovny nebo jiný  pověřený  zástupce TYRKYSu. Zákazník obdrží jedno vyhotovení tohoto dokumentu a podpisem  potvrdí souhlas s jeho obsahem a převzetí.V případě písemných  reklamačních podání platí pro jejich obsah přiměřeně ustanovení odstavce 3.2.Součinnost zákazníka při vyřizování  reklamací
          
            Zákazník je povinen  poskytnout potřebnou součinnost k řešení   reklamace, zejména podat informace, předložit doklady prokazující  skutkový stav, specifikovat své požadavky co do důvodu a výše, a pod. 
Způsoby vyřízení  reklamace
            
              V případech, kdy je  reklamace posouzena jako zcela nebo z části   důvodná, spočívá vyřízení reklamace v bezplatném odstranění vady, v  poskytnutí  náhradní služby, a po dohodě  případným poskytnutím přiměřené slevy z ceny. V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je  zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není  závislý na vůli, činnosti a postupu TYRKYS (vis maior) nebo okolnosti, které  jsou na straně zákazníka, na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti  nevyužije objednané, zaplacené a TYRKYS zabezpečené služby, nevzniká  zákazníkovi nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny.Ostatní  ustanoveníV ostatním platí ustanovení obecně závazných  právních předpisů,  zejména občanského  zákoníku, obchodního zákoníku a zákona o   ochraně spotřebitele v platném znění.Závěrečná  ustanoveníTento Reklamační řád vstupuje v platnost a  účinnost dnem 1.1. 2006 a nahrazuje Reklamační řád  kanceláře ze dne 1.1.1995 
 
 | 
  
    |  | 
         Osobní návštěva je možná pondělí až pátek od
          9,00 do 17,00 hodin
 TYRKYS,
          škola cestovního ruchu, Na Moráni 5, 120 00 Praha 2, 
          tel: 224
          916 485 fax: 224 922 452, email:tyrkys@jomys.com        
 |  |