Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Menu

DROZD pomáhá cestovatelům

Ministerstvo zahraničních věcí provozuje systém DROZD - Dobrovolné registrace cestovatelů, který pomáhá osobám při jejich zejména individuálních cestách do zahraničí (hlavně do problémových oblastí)

Co to je systém DROZD.

Ministerstvo zahraničních věcí provozuje systém DROZD - Dobrovolné registrace cestovatelů, který pomáhá osobám při jejich zejména individuálních cestách do zahraničí (hlavně do problémových oblastí)
Jedná se o projekt Dobrovolné registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí (DROZD), který  umožňuje účinně organizovat pomoc českým občanům, kteří poskytnou na dobrovolném základě informace o svém plánovaném pobytu v zahraničí. Informace poskytuje cestovatel vyplněním jednoduchého formuláře složeného ze čtyř částí:
 
 1. Informace o cestovateli
 
2. Informace o spolucestujících rodinných příslušnících
 
3. Údaje o pobytu v zahraničí
 
4. Kontaktní osoba v České republice 
 
Poskytnuté informace slouží Ministerstvu zahraničních věcí k poskytování rychlé pomoci občanům v nouzi a také účinně organizovat pomoc v případě přírodních katastrof i sociálních nepokojů. Systém umožňuje rozesílání hromadných e-mailů a SMS všem zaregistrovaným osobám, které se v daném cizím státě nacházejí, a tím jim poskytovat důležité informace nebo je včas varovat před hrozícím nebezpečím.
 
Systém DROZD využívají zejména individuální cestovatelé. Klienti, kteří cestují s cestovní kanceláří získávají informace a také praktickou pomoc od průvodce nebo delegáta, který je má po dobu jejich zájezdu na starosti. Sami průvodci tohoto systému využívají velmi často, protože jim pomáhá získat informace, které mohou při své práci použít. 
 
Několik rad k pohodové cestě do zahraničí  pro průvodce 
  • Před cestou do zahraničí  si zjistěte v součinnosti v Vaší cestovní kanceláří co nejvíce informací o dané zemi, tzn. aktuální stav v zemi, zda například v konkrétní části, do které chcete vycestovat, nehrozí nepokoje či nějaká další rizika. Dbejte pokynů a doporučení uvedených na stránkách Ministerstva zahraničních věcí nebo cestovní kanceláře, kterou zastupujete. Klienty vždy informujte objektivně. Nepodceňujte případné nebezpečí, ale ani nešiřte paniku.  
     
  • Rozhodně si i před krátkou cestou sjednejte pojištění a neberte pojistku na lehkou váhu. Na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR si vyhledejte, zda Česká republika nemá s danou zemí sjednanou bezplatnou zdravotní péči. Stejně tak turisté by měli být pojištěni. Pojištění si průvodce zajišťuje ve spolupráci s cestovní kanceláří a po dohodě s cestovní kanceláří. Průvodce nebo delegát cestovní kanceláře by měl velmi dobře znát základy laické první pomoci, při pobytových akcích lze doporučit i znalosti z kurzu Zdravotník zotavovacích akcí. 
     
  • Během cesty a v ubytovacích zařízeních si hlídejte své cennosti a doklady (například v ubytovacím zařízení je ukládejte na více místech, využívejte hotelové a pokojové trezory). Nezapomeňte, že odpvídáte za ceniny (například vouchery a letenky) a finanční prostředky (šeky i hotovost), které Vám předala cestovní kancelář. 
  • Předem se seznamte s místními zákony a zvyklostmi, abyste se nevystavovali zbytečné pokutě a jiným problémům. Informujte své turisty 
     
  • Rozhodně nepodceňujte nebezpečí. Vždy spolupracujte se svou cestovní kanceláří, asistenčí službou pojišťovky a dalšími institucemi (například zastupitelský úřad) 
 
V případě jakýchkoliv problémů se můžete obrátit na příslušný zastupitelský úřad ČR. Více informací naleznete přímo na stránkách Ministerstva zahraničních věcí - www.mzv.cz