Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Menu

Kdy je nejlepší kontaktovat cestovní kancelář a získat práci delegáta?

Tuto otázku si asi klade mnoho současných i budoucích delegátů a ta pravá odpověď na ni prostě neexistuje. Možnost získat práci delegáta - delegátky existuje vždy a v každé části sezóny.

Cestovní kanceláře - touroperátoři při přípravě nové sezóny vydají katalog, připravuji podporu prodeje a samozřejmě musí mít pro klienty zajištěné všechny služby. To znamená zejména uzavřené smlouvy s hotely, které nabízí cestovní kancelář, smlouvy s dopravci pro dopravu klientů do destinace, smouvy s pojišťovnami, průvodci, restauracemi.  Prostě a jednoduše musí mít vše připraveno.

Cestovní kanceláře také musí mít vybrané a tzv. nasmlouvané delegáty. Jak při tom postupují cestovky a co by měl udělat delegát ?

Práce Místního zástupce cestovní kanceláře - delegáta je velmi zajímavá, ale také náročná. Mnohé cestovní kanceláře si uvědomují, že profesionální delegát je základem úspěchu turistické sezóny v dané destinaci.  Již dávno neplatí, že cestovní kanceláře posílají do destinace studenty tzv. za jídlo a bydlení. Práce delegáta se v posledních letech postupně profesionalizovala. 

Základem úspěchu jak získat práci delegáta - místního zástupce je Vaše kvalitní prezentace.

  • Pečlivě sledujte všechny nabídky od cestovních kanceláří
  • K odpovědi na pracovní nabídku vždy doložte osvědčení o složené zkoušce Místní zástupce delegát nebo Průvodce cestovního ruchu. Úspěšně složená zkouška je nejen dokladem o Vašich znalostech, ale je často i podmínkou k získání pracovního víza v některých destinacích. 
  • K odpovědi na pracovní nabídku vždy doložte doklad o jazykové zkoušce (v případě, že jazykovou znalost nemáte uvedenu na Vašem osvědčení)
  • V případě, že můžete doložit reference, bude to Vaší velkou výhodou. 

Jak probíhá vlastní obsazování delegátských míst? 

  • Delegát pracuje ve stejné destinaci jako v minulé sezóně. Cestovní kancelář byla s delegátem v místě pobytu spokojena, delegátovi se tam také libilo a tak se obě strany dohodnou, že i v další sezóně zůstane delegát v dané destinaci. Tedy žádná změna a na první pohled to vypadá, že případný nový delegát nemá šanci. Není to však pravda. I v této situaci je možnost získat práci delegáta, protože někdo z nasmlouvaných delegátů onemocní, změní se jeho rodinná situace a nechce nebo nemůže odjet. 
     
  • Cestovní kancelář nebyla s prací delegáta spokojena, a proto vypisuje nové výběrové řízení - zde je velká šance uspět.
     
  • Cestovka byla spokojená, ale delegát chce změnu - chce poznat novou destinaci. Novou nabídku dostane buď od své tzv. mateřské cestovní kanceláře nebo přejde k jiné cestovce - i zde je šance získat práci.
     
  • Delegát již z nejrůznějších důvodů nechce pokračovat v této práci (například z důvodu založení rodiny) - opět velká šance pro nové delegáty získat práci. 
     
  • Cestovní kancelář vypisuje nové destinace nebo rozšiřuje síť hotelů v daném místě a potřebuje více delegátů - také šance na získání práce delegáta.



Z výše uvedeného vyplývá, že nejlepší čas, jak žádat o práci delegáta je na konci sezóny a na samém počátku sezóny nadcházející. Cestovní kanceláře chtějí mít co nejdříve všechny turnusy obsazené a mít jistotu, že právě pro jejich turisty měly možnost vybrat ty nejlepší delegáty.

Vše je uzavřeno a na první pohled se jeví, že již není šance. Začínáte pracovat jako delegát letos a myslíte, že je vše ztraceno ? 

Určitě není - šance získat místo delegáta  je vždy !!!! Jen je třeba být připraven odjet a aktivně očekávat tu svou příležitost.

Proč? Vždy těsně před sezónou někteří delegáti nakonec neodjedou, protože

z vážných rodinných důvodů nemohou odjet

nedovolí jim to zdravotní důvody

prostě a jednoduše vstoupí jim do života něco, co jim odjet nedovolí

u těch, kteří do destinace odjedou se může stát, že se musí vrátit (např. z důvodu delší nemoci)

A cestovní kancelář začne hledat někoho, kdo je schopen a ochoten odjet téměř okamžitě. Nemáte jinou práci? Na nic nečekejte, nevybírejte si a jeďte!!! 

Získáte zkušenosti, tzv. se dobře zapíšete a příští sezónu si již budete moci vybírat ....

Připraveným štěstí přeje!!! Přeji Vám mnoho úspěchů pro tuto sezónu a pište, jak se Vám v destinaci daří - zajimavé příspěvky zveřejníme :-)

                                                        PhDr. Jolana Kopřiva Myslivcová     

 

Chcete se stát delegátem? Udělejte si akreditovaný kurz Delegát cestovní kanceláře !

Kurz můžete získat zcela ZDARMA - možnost proplacení úřadem práce. 

Nové termíny kurzu Delegát cestovní kanceláře - Mistní zástupce cest. kanceláře:

DEL1/2017 - 17. ledna - 16. února 2017 (úterý a čtvrtek) od 17:00 do 20:00 hodin. 

DEL2/2017 - 6. února - 17. února 2017 (intenzivní pondělí-pátek) od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin. 

DEL3/2017 -  4. března - 2. dubna 2017 (sobota a neděle) od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin. 

DEL4/2017 -  20. května - 18. června 2017 (sobota a neděle) od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin. 

 

Aktualizace: JB 8. 11. 2016

 

Telefonujte na 224 916 485, pište na kurzy@tyrkys.cz, navštivte nás osobně Na Moráni 5, Praha 2

TYRKYS, cesta ke vzdělání a úspěchu na jednom místě - kurzy, zkoušky, semináře  
Průvodce cestovního ruchu

Průvodce Prahou 

Spojený kurz Průvodce cestovního ruchu a region Praha 

Místní zástupce cestovní kanceláře -  Delegát

Pracovník cestovní kanceláře 

Přednášky z historie a dějin umění 

Semináře první pomoci 

Zdravotník zotavovacích akcí

Cizí jazyky pro cestovní ruch 

Účetnictví a daně pro cestovní ruch 

Doškolování pedagogů - akreditace DVPP 

Další kurzy a semináře