The Social media affect more than 83% of all on-line reservations and 49% of customers aren´t interested iin the project if there are no on-line reviews. The customer wants to be sure that he purchases the quality product and he is willing to pay a higher price for the product with positive reviews.
1/ How to use on-line reviews to increase your business and revenues
Every hotel or travel agency want to know, what tool can determine the success rate of the offered product on the specific market. They want to know what produduct is the most popular, what are the desires of the customers, what should be changed and how is the product rated between the rival products.
All of that, that means the current level of reputation of the project on the specific market, is measured and promoted by the tool „TrustScore“.
By a short presentation will be explained, why is it so important to engage in study of the on-line reviews. It is also important to understand them , to work with them and to use them in order to increase your business and revenues.
In the time of recession, it is necessary to receive the the customer´s confidence in the given product, because that affects the whole circle of the trade process. In the detailed analysis, we can see, that the particular phases are directly influenced by the reviews or by the evaluation of the other customers.
Particular phases of the trade process create the circle with these goals:
Facts:
The Social media affect more than 83% of all on-line rezervations and 49% of customers aren´t interested iin the project if there are no on-line reviews.
The customer wants to be sure that he purchases the quality product and he is willing to pay a higher price for the product with positive reviews.
The decision of the customer will be faster thanks to the measuring tool TrustScore. The analysis shows, that 30 additional reviews could increase the total score about 5%.
The attendance of the web page of the seller, where is the score listed, rises about 200%.
The exellent reviews of the customers with the well set web page may increase the nubmer of the orders from 60% to 70%.
Up to 92% of all users trust to the word of their friends and to the content of the public reviews. Only 43% of customers trust the advertisments. The presentations of reviews at your personal web site may influence the customer in the decision making period and during the time of comparing divers products.
2/ The stratedy of sale in the uneasy economic situation – in the period of recession.
SMART Marketing in 2013
Marketing managers:
In what field did their work changed during the recession?
Direct Marketing
Advertising
Brand Recognition
Customer Feedback
Demand and Supply Gap
Restriction from Entering New Market
Today:
The customers order less, the companies go through the restructuralisation in order to reduce the number of employees and to devide the same amount of work between less people. The customers don´t want to take a risk, so the character of the all process from the order to the purchase markedly changes.
Tefonujte na 224 916 485, pište na kurzy@tyrkys.cz, navštivte nás osobně Na Moráni 5, Praha 2
TYRKYS, cesta ke vzdělání a úspěchu na jednom místě - kurzy, zkoušky, semináře
Průvodce cestovního ruchu
Spojený kurz Průvodce cestovního ruchu a region Praha
Místní zástupce cestovní kanceláře - Delegát
Přednášky z historie a dějin umění
Cizí jazyky pro cestovní ruch
Účetnictví a daně pro cestovní ruch
Visit us in person at: Na Moráni 5, 120 00 Praha 2
Contact us by telephone on: +420 224 917 908
Write us: kurzy@tyrkys.cz
When? 19/9/2025
Where? TŘI DNY živých setkání (prezenčně nebo online) 19. září (pátek) + 20. září (sobota) + 21. září 2025 (neděle) vždy od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin Na přání možnost individuálního rozvrhu hodin!
PLUS
vzdělávání formou samostudia - kvalitní studijní materiály v členské sekci
PLUS
podpora v průběhu kurzu, před zkouškou i po zkoušce
Výuka v učebně: Španělská 770/2, Praha 2 - jen pár kroků od Národního muzea (Václavské náměstí)
ON LINE výuka: v reálném čase na platformě ZOOM
Nr.: A1p/2025
When? 19/9/2025
Where? Nejvyšší možná kvalifikace průvodce - staňte se hvězdou mezi průvodci, opravdovým expertem!
Koná se: SOBOTY a NEDĚLE (1x v pátek) Nehodí se Vám níže uvedené termíny? Nevadí! Sestavte si individuální rozvrh hodin! A BONUS navíc vyberte si! Prezenční výuka: Španělská 770/2, Praha 2 - jen pár kroků od Národního muzea (Václavské náměstí) NEBO ON LINE výuka: v reálném čase na platformě ZOOM - je to velmi jednoduché, vidíme se, slyšíme se.
Nr.: SP3p/2025
When? 20/9/2025
Where? Jak to bude probíhat?
Sejdeme se v blízkosti Anenského náměstí na Starém městě a vydáme se tajemnými, málo známými uličkami Starého Města a naši prohlídku zakončíme návštěvou vzácného románského podzemí paláce Pánů z Kunštátu a Poděbrad,
Nr.: ROMP18/2025