Praha
Praha
Praha
Praha

Delegát cestovní kanceláře

Co vlastně dělá delegát ?

Chcete pracovat jako delegát? Víte co jeho práce vlastně obnáší? Přečtěte si následující článek a dozvíte se více informací o práci delegáta, o tom, jaké má delegát pracovní povinnosti.

Delegát cestovní kanceláře je místní zástupce cestovní kanceláře. Delegáti pracují v oblastech pobytového
cestovního ruchu. Takže při vyslovení slova DELEGÁT nás okamžitě napadne delegát v Tunisu, delegát v  Egyptě, delegát v Řecku, delegát v Turecku atd. ... prostě a jednoduše delegát v létě u moře.
Ale delegát může být i v zimním pobytovém středisku na horách. A hlavně delegát nemusí být jen v zahraničí, ale i v tuzemsku - jako například v Krkonoších, na Lipně a v dalších místech.

Z uvedeného přehledu vidíme, že škála míst, kde mohou delegáti pracovat je velmi široká.

Co vlastně takový delegát, čili místní zástupce dělá ? Norma uvádí, že delegát cestujícím poskytuje praktickou pomoc a vyřizuje administrativní záležitosti. Co se skrývá za těmito slovy, co to znamená?

Při kterých konkrétních fázích pobytového zájezdu se nejčastěji setkáte s delegátem ?

Transfer:
V případě, že na zájezd klienti letí letadlem, tak delegát očekává klienty v příletové hale na letišti. Poznají ho podle toho, že je označen jménem cestovní kanceláře, u které jste si zakoupili zájezd. Delegát klientům řekne informaci, který autobus je určen pro transfer do hotelu. Některé cestovní kanceláře umožňují zakoupení individuálního transferu osobním automobilem, takže pak klientům delegát ukáže, kde je automobil nebo minibus, který je zaveze do hotelu.

Ubytování:
V recepci ubytovacího zařízení (hotelu, apartmánovém komplexu atd.) delegát pomůže turistům při ubytovávání. To znamená, že jim poradí, jak vyplnit hotelovou registrační kartu, přeloží rozhovor s pracovníky recepce (pokud se klienti sami nedomluví) a předá jim klíče od hotelového pokoje nebo apartmánu. V případě, že klient zjistí, že ubytování neodpovídá tomu, které si objednal a má ho uvedeno v cestovní smlouvě, okamžitě kontaktuje delegáta. (například klient si objednal pokoj s výhledem na moře a má výhled do zahrady)

Informační schůzka (infoschůzka)
Nebližší vhodnou dobu po příjezdu a ubytování klienta (nejpozději další den dopoledne) se klienti sejdou s delegátem, který jim poskytne všechny důležité informace, které se týkají pobytu.

Informační nástěnka
Delegát pravidelně umísťuje informace na informační nástěnce. Tyto informace musí být vždy aktuální a také musí obsahovat kontakt na delegáta a zprávu o tom, kdy jsou informační hodiny deletáta.

Informační hodiny v hotelu
V každém hotelu by měl mít delegát určeny dny a hodiny, kdy bude přítomen. V tuto dobu ho mohou klienti vyhledat a a delegát řeší jejich požadavky. V případě naléhavé situace (např. vážný úraz, okradení atp.)
poskytne delegát praktickou pomoc kdykoliv.

Fakultativní výlety, program pro volný čas atd.
Delegát nabízí k prodeji fakultativní výlety dle pokynů cestovní kanceláře a také radí klientům, jak mohou využít svůj volný čas.

Řešení nedostatků a reklamací
Pokud má klient jakýkoliv nedostatek ve službách, pokusí se delegát řešit vše na místě a nedostatek v součinnosti např. s ubytovacím zařízením, restaurací atp. odstranit. Pokud odstranění nedostatku není možné, sepíše s klientem reklamační protokol. Delegát má právo pouze reklamační protokol s klientem sepsat, ale vlastní reklamaci vyřizuje cestovní kancelář.

Návrat domů
Delegát turistům poskytuje informace o jejich cestě zpět - např. čas odjezdu autokaru na letiště, čas, kdy se 
musí uvolnit pokoje a další důležité informace.

Delegát není ani lékař, ani psychoterapeut, ani nosič kufrů ani řidič, ani.... Delegát je profesionální zástupce cestovní kanceláře, který se stará o to, aby na dovolené vše fungovalo tak, jak má. To znamená, aby byla splněná cestovní smlouva, kterou uzavřela cestovní kancelář s klientem v plném rozsahu této cestovní smlouvy.

Chcete se stát delegátem ? Udělejte si akreditovaný kurz Delegát cestovní kanceláře !

Vypsali jsme nové termíny kurzů - vyberte si!

Zpracovala: PhDr. Jolana Kopřiva Myslivcová, ředitelka TYRKYS
 


Proč si vybrat TYRKYS?

  • Zaručujeme individuální přístup ke klientům a maximální možnou flexibilitu Vašeho vzdělávání.
  • Jsme tým zkušených lektorů - vysokoškolských pedagogů podnikajících v cestovním ruchu.
  • Předáme Vám mnoho osobních zkušeností a praktických dovedností z praxe.
  • Naše učebny mají vynikající polohu v centru Prahy  na křižovatce tramvají a metra 

Navštivte nás osobně: Na Moráni 5, 120 00 Praha 2
Telefonujte na číslo: +420 224 917 908
Pište na e-mail: kurzy@tyrkys.cz

Jsme členy

Asociace cestovnich kancelari asociace instituci vzdelavani dospelych asociace průvodců wftga

Naši partneři

czechia kudyznudy Rokytnice nad Jizerou mercedes jizerske hory ubytovani

PayU


Partner:

Nejbližší akce

Kurz Průvodce pro region Praha

Od kdy? 25. srpen 2014, Pondělí
Kde? Kurz se koná od 25. srpna do 6. září 2014 každý den od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin dle níže uvedeného rozpisu hodin. Výuka se koná v učebnách TYRKYS, Na Moráni 5, Praha 2 a zahrnuje 7 vycházek po pražských objektech. Cena kurzu 7 000 Kč. Kurz směřuje ke zkoušce profesní kvalifikace Průvodce Prahou PK 65-028N.
Číslo 17/2014

Více informací

Základní seminář první pomoci

Od kdy? 09. září 2014, Úterý
Kde? Seminář se koná dne 9. září (úterý) 2014 od 15:00 do 17:00 hodin v TYRKYS, Na Moráni 5, Praha 2, cena semináře 400 Kč.
Číslo PP2014/9_září

Více informací

Daňová evidence - základy účetnictví

Od kdy? 11. září 2014, Čtvrtek
Kde? Kurz se koná ve dnech 11. a 12. září 2014 (čtvrtek a pátek), vždy od 9:00 až 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin v učebnách TYRKYS, Na Moráni 5, Praha 2, cena 2 000 Kč.
Číslo Dan_ev_2014_006

Více informací

Odběr novinek na email

Email: 

Odhlásit se

'.$domena.'