telefon : 224 917 908

Naše škola a učebny

Nadstandardní služby
při kurzech

Služby pro školy a pro firmy
Služby pro průvodce
Služby pro cestovní kanceláře

Kontakty
Linky

Ludvík padá z lehátka

Autor : Zdeněk Horenský, http://web.telecom.cz/kaprnoviny

Jedním z velmi vydařených zájezdů lehátkovým vozem byl pětidenní zájezd do Itálie s výjezdem do Monte Carla. První den byl pobyt ve Vídni, druhý v Římě, v noci pak přesun s vozem do Ventimiglie a výjezd takříkajíc nasedačku do Monaca do Monte Carla, čtvrtý den Benátky a přes Vídeň opět domů. S průvodčím lehátkového vozu jsme byli sehraná dvojice, problémy cestou žádné, ve voze pohoda, účastníci spokojeni s programem i se stravou. S jedním z nich však byla zvláště dobrá zábava. Večery trávil většinou ve služebním oddíle zvaném kuchyňka, popřával si piva co hrdlo ráčilo, někdy to i štamprličkou proložil. Jednoho večera před noční cestou do Říma asi přece jen přebral. Sedělo se dlouho do noci, veselo bylo, zpívalo se a spát se nechtělo. Jenže druhý den nás čekal Řím, tak se muselo jít odpočívat. Rušivé momenty s celní a pasovou kontrolou byly za námi, tak jsem zalehl.

V noci mě probudil soused, který spal na protějším lehátku. „Pane vedoucí, Ludvík spadl z horního lehátka, nemohl si nějak ublížit?“ Já se podíval a on opravdu ležel na zemi v uličce mezi spodními lehátky a spal dál. Lehce jsem mu zacloumal ramenem. Zpočátku vůbec nereagoval, zacloumal jsem víc, teprve potom se vzbudil, překvapeně se na mě díval, on totiž neměl ani tušení o tom , že spadl ze svého lehátka na podlahu. Naštěstí se mu nic nestalo, pracně se vyštrachal zpátky nahoru a pokračoval ve spánku. Brzy ráno se vstávalo, jemu těžce, ale všechno se zvládlo, noční příhoda byla přilepšením ke snídani a už se vystupovalo na nádraží v Římě. Někteří účastníci neměli vyměněné liry, tak šli hned ke směnárně a my jsme na ně před nádražím čekali. Ludvík byl jedním z nich. Bylo hodně teplo již po ránu, byl jen v bermudách a tričku, na hlavě červenobílou šiltovku Marlboro půjčenou od průvodčího vozu.. Postupně se po chvíli všichni vrátili, jenže Ludvík nikde. Ještě jsme nějakou dobu přece jen počkali, ale začaly se ozývat nespokojené hlasy, že se kvůli jednomu věčně čekat nebude a tak jsem byl nucen se věnovat skupině a původnímu programu. Utěšoval jsem se tím, že jsem všem několikrát připomínal v kolik večer odjíždíme. Započali jsme prohlídku města, čas ubíhal, v odpoledních hodinách začalo hodně pršet, to jsme byli právě na náměstí Sv.Petra. Než ten největší liják přešel, tak jsme se schovali do kostela. Až po chvíli déšť zmírnil, pokračovali jsme prohlídkou onoho zmíněného náměstí a tu najednou proti nám s úsměvem na tváři kráčí známá postavička v barevných bermudách a tričku, na hlavě šiltovku Marlboro, kdo jiný než Ludvík. Předpokládal jsem, že ho uvidím nejdříve večer před odjezdem na nádraží Roma Termini, ale jak je ten svět malý, potkali jsme se náhodou i v tak velkém městě jako je Řím.

O průvodcování, o zkoušce .......
Jak nejlépe uspět u zkoušky
Jak se připravit na zkoušku
Jak si najít práci průvodce
Nejčastěji kladené otázky

Druhy časů
Návrat z Vídně r. 1969
Naše návštěva Máslovic
Jak vybrat správný jazykový kurz
Něco z historie Bratislavy
Václav Špála
Jak získat Živnostenský list
Ilegální přechod hranic
Jel Jaromír do ciziny
Příběh mrazivé sobotní noci v Hidasnémeti
Sám na Sahaře
Literatura pro prův.reg.Praha
Jak se správně píše ?
Zákon o zaměstnanosti a průvodci

Praha - archiv článků
Česká republika - archiv článků
Evropská unie - archiv článků
Archiv článků - různé

Holiday Tour - chalupy, chaty, priváty, rekreace, dovolená

Zde vždy naleznete nové aktuální informace, články, novinky nejen pro průvodce.
Pomozte nám vytvářet tento web ! Pište nám příhody průvodcování, různé zajímavosti, pošlete fotografie, zveřejníme je zde !

Osobní návštěva je možná pondělí až pátek od 9,00 do 17,00 hodin

TYRKYS, škola cestovního ruchu, Na Moráni 5, 120 00 Praha 2, tel: 224 916 485 fax: 224 922 452, email:tyrkys@jomys.com
Publikování nebo další šíření obsahu serveru tyrkys.cz je bez písemného souhlasu redakce zakázáno.