Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Menu

Co vlastně dělá delegát ?

Chcete pracovat jako delegát? Víte co jeho práce vlastně obnáší? Přečtěte si následující článek a dozvíte se více informací o práci delegáta, o tom, jaké má delegát pracovní povinnosti.

Svět patří lidem, kteří umí jazyky! Přihlaste se do kurzu ještě dnes! 

Delegát cestovní kanceláře je místní zástupce cestovní kanceláře. Delegáti pracují v oblastech pobytového cestovního ruchu. Při vyslovení slova DELEGÁT nás okamžitě napadne delegát v Tunisu, delegát v  Egyptě, delegát v Řecku, delegát v Turecku atd. ... prostě a jednoduše delegát v létě u moře.

Ale delegát může být i v zimním pobytovém středisku na horách. A hlavně delegát nemusí být jen v zahraničí, ale někteří delegáti pracují i v tuzemsku - jako například v Krkonoších, na Lipně a v mnoha dalších místech.

Z uvedeného přehledu vidíme, že škála míst, kde mohou delegáti pracovat je velmi široká.

  • V současné době je velká poptávka po delegátech zejména do Turecka, na Kanárské a Baleárské ostrovy, do Chorvatska, Řecka, Itálie, Španělska, Dominikánské republiky, Tunisu, Egypta, hitem letošního roku jsou Kapverdy a Kuba. 

Co vlastně takový delegát, čili místní zástupce dělá ? 
Nejčastěji se uvádí, že delegát cestujícím/turistům poskytuje praktickou pomoc a vyřizuje administrativní záležitosti.

  • Co se skrývá za těmito slovy, co to znamená?
  • Při kterých konkrétních fázích pobytového zájezdu se turista nejčastěji setká s delegátem ?

Transfer:
V případě, že na zájezd klienti letí letadlem, tak delegát očekává klienty v příletové hale na letišti. Poznají ho podle toho, že je označen jménem cestovní kanceláře, u které jste si zakoupili zájezd. Delegát klientům řekne informaci, který autobus je určen pro transfer do hotelu. Některé cestovní kanceláře umožňují zakoupení individuálního transferu osobním automobilem, takže pak klientům delegát ukáže, kde je automobil nebo minibus, který je zaveze do hotelu.

Ubytování:
V recepci ubytovacího zařízení (hotelu, apartmánovém komplexu atd.) delegát pomáhá turistům při ubytovávání.
To v praxi znamená, že jim poradí, jak vyplnit hotelovou registrační kartu, přeloží rozhovor s pracovníky recepce (pokud se klienti sami nedomluví) a předá jim klíče od hotelového pokoje nebo apartmánu. Delegát také řeší s hotelovou recepcí případné nedostatky nebo závady v ubytování. (například klient si vybral výhled na moře a jeho pokoj má okna do zahrady).

Informační schůzka (info-schůzka)
Nebližší vhodnou dobu po příjezdu a ubytování klienta (nejpozději další den dopoledne) se klienti sejdou s delegátem, který jim poskytne všechny důležité informace, které se týkají pobytu. 

Informační nástěnka 
Delegát pravidelně umísťuje informace na informační nástěnce. Tyto informace musí být vždy aktuální a také musí obsahovat kontakt na delegáta a zprávu o tom, kdy jsou informační hodiny delegáta.

Informační hodiny v hotelu 
V každém hotelu má delegát obvykle určeny dny a hodiny, kdy bude přítomen. V tuto dobu ho mohou klienti vyhledat a a delegát řeší vše, co je třeba. V případě naléhavé situace (např. vážný úraz, okradení atp.) poskytne delegát praktickou pomoc kdykoliv.

Fakultativní výlety, program pro volný čas atd. 
Delegát nabízí k prodeji fakultativní výlety dle pokynů cestovní kanceláře a také radí klientům, jak mohou využít svůj volný čas.

Řešení nedostatků a reklamací
Pokud má klient jakýkoliv nedostatek ve službách, pokusí se delegát řešit vše na místě a nedostatek v součinnosti např. s ubytovacím zařízením, restaurací atp. odstranit. Pokud odstranění nedostatku není možné, sepíše s klientem reklamační protokol. Delegát má právo pouze reklamační protokol s klientem sepsat, ale vlastní reklamaci vyřizuje cestovní kancelář.

Návrat domů 
Delegát turistům poskytuje informace o jejich cestě zpět - např. čas odjezdu autokaru na letiště, čas, kdy se 
musí uvolnit pokoje a další důležité informace.

  • Delegát není ani lékař, ani psychoterapeut, ani nosič kufrů ani řidič, ani....
  • Delegát je profesionální zástupce cestovní kanceláře, který se stará o to, aby na dovolené vše fungovalo tak, jak má. To znamená, aby byla splněná cestovní smlouva, kterou uzavřela cestovní kancelář s klientem v plném rozsahu této cestovní smlouvy.
     
  • Chcete se stát delegátem?
  • Udělejte si akreditovaný kurz Místní zástupce cestovní kanceláře - delegát cestovní kanceláře!
  • Zakončeno státní zkouškou profesní kvalifikace PK 65 028 N 

Nové termíny kurzu Delegát cestovní kanceláře - Mistní zástupce cest. kanceláře:

NOVINKA DEL 4/2019 - 29. ledna + 31. ledna + 5. února + 7. února - úterý + čtvrtek od 17:30 - 20:30 - večerní  

DEL2/2019 -  8. + 9. 10. února 2019  (pátek, sobota a neděle), vždy od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin. 

DEL3/2019 - 15. + 16. +17. února 2019 (pátek, sobota a neděle), vždy od 9:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:00 hodin. 

Zpracovala: PhDr. Jolana Kopřiva Myslivcová, ředitelka TYRKYS

Aktualizováno: 21.1.2019

Tefonujte  na 224 916 485, pište na kurzy@tyrkys.cz, navštivte nás osobně Na Moráni 5, Praha 2